Vakantie 20 tot 25 September 2021

Maandag 20 September 2021
Zijn we tegen 16.00uur vertrokken richting Andernach aan de Rijn, daar kwamen we even over 19.00 uur aan, camperplaats helemaal bezet, dus maar een plekje op de parkeerplaats ervoor opgezocht, nog even koffie gedronken en zijn toch nog maar even een stukje gaan wandelen, zogenaamd lampjes en bootjes kijken, daarna naar de camper wat gedronken en naar bed
Dinsdag 21 September
We gaan richting de Moezel naar Ernst, daar zijn we nog nooit geweest ook niet op de camperplaats, aangekomen naar een zeer mooie en makkelijke rit,
Groot aangelegde CP zonder sanitair bij wijnboer met stroom en mogelijkheid om water te nemen , en cassette toilet en vuilwatertank te legen
Met supermarkt,bakker en slager op loopafstand
Vandaag hebben we een vrije dag, alleen worden we in de middag opgehaald door Douwe en Anita voor een bezoek aan Cochem om wat te gaan eten
Woensdag 22 September
Wakker worden en de zon schijnt dus eruit en ontbijten overleg wat gaan we doen, eerst luieren koffie drinken borrel en dan tegen de middag een broodje
We gaan in de middag op de fiets richting Beilstein daar met de pont ver de Moezel en daar even rond gekeken, we wilden naar de burcht lopen, maar we kwamen er al gauw achter dat dat niet ging met onze achtergrond, volgende keer misschien
Weer op de fiets richting Cochem langs de Moezel, onderweg even op enkele bankjes gezeten en iets gegeten en gedronken enkele foto,s gemaakt
En dan de uitzichten onderweg de bergen en de verschillende gebouwen en de boten die op de moezel varen
Morgen gaan we weer verder maar blijven nog aan de moezel
Donderdag 23 Septenber
We gaan vandaag richting Enkirch waar we als we geluk hebben direct aan de Moezel kunnen staan met de camper
Aangekomen op de camperplaats in Enkirch , na een rit van 40 km was er nog een plaatsje vrij aan de moezel
Dus camper neer gezet stroom aangesloten en koffie drinken, overleg wat we gaan doen vandaag bij dit mooie herfstweer, we gaan in de middag een fietstocht doen
We gaan richting Briedel komen onderweg , nog langs enkele plaatsjes zoals Punderich waar ook een pont gaat en een camperplaats & Camping is, hier stoppen we ook even iets drinken en weer verder
Maar we fietsen verder richting Briedel waar we wel de pont naar de overkant nemen
We gaan even bijkomen op een bankje drinken en eten even iets en gaan verder richting Reil waar we even een terrasje doen , federweisse met warme Zwiebelkuchen een lekkernij aan de Moezel
Weer op het stalen ros en nu richting Enkirch via de brug bij Reil en daar dan het hoge fietspad genomen, dus even op de pedalen maar met onze E-Bike RIH gaat dat voortreffelijk
Aangekomen op de camperplaats en bij de camper rust en even genieten van een koel biertje, en met dit weer gaat dat er goed in
De E-Bikes aan de lading voor morgen want is het droog gaan we morgen de andere kant op
24 September
Vanmorgen wakker worden zonder zon met mist, ontbijten en wat gaan we doen vandaag
Koffie drinken en dan gaan we voor het middag eten naar Traben Trabach op de fiets
We gaan onze warme maaltijd eten, aangekomen op de hoek bij de poort gaan we eten, we hebben besteld en toen het eten kwam viel het al een beetje tegen, maar oké achteraf viel het ook nog wel weer mee
Maar het toetje moest er nog wel komen, dus naar de ijssalon Mohr en daar een sorbet genomen, dat maakte het eten compleet, ouderwets lekker
Nog even in Traben Trabach rond gekeken en toen weer op de fiets naar de camper in Enkirch
Op de CP nog lekker buiten gezeten tegen zes uur even een broodje gegeten, en daarna te voet even Enkirch bezocht, ook weer die mooie oude gebouwen en woningen, wat konden ze eerder bouwen, tegen de avond hebben we de fietsen op het fietsenrek gezet
25 September
We moeten helaas de vakantie onderbreken wegens Fam omstandigheden en gaan vandaag 25 September weer richting Veenoord
En gaan dan met een week waarschijnlijk weer op vakantie