Vanaf 1996 dat we begonnen zijn met camperen hebben wij verschillende types en merken campers gehad, staan als links op volgorde van links naar rechts, daar tussen hebben wij ook nog enkele campers zelf gebouwd, die kan men ook zien via deze link
Eerste Camper een Frankia 2.5 D Alkoof van 1990 zelf uit Kiel Duitsland gehaald in 1996, een zeer fraaie Camper met een zeer ideale indeling, met de Frankia Vakantie in Denemarken gehouden en veel Weekenden in Duitsland op Stellplattze Overnacht, verkocht in Nederland
Camper een Burstner T620 2.5 TD van 1990 Zelf uit Duitsland gehaald, met alko chassis heerlijk sturen laag en zuinig, deze Camper de Burstner hebben wij maar twee maanden gehad, wij stonden ergens onderweg er kwam een echtpaar bij ons kijken en die vroegen is de Camper Te Koop, een bedrag gezegd en weg was de Camper . We hebben drie van deze Burstner T 620 campers gehad.
Camper een LMC intergraal 2.5 TD met hefbed van 1992 een Nederlandse Camper, een grote ruime zeer Luxe Camper, zijn hiermee naar de Noordkaap in Noorwegen geweest en natuurlijk Zweden Finland en Denemarken, toen wij deze Camper kochten van een oud echtpaar die moest stoppen met Camper rijden vanwege hun leeftijd, en wij hem schoon hadden gemaakt, hadden wij 65 blikken bier achter het huis staan , maar een ding was jammer alle bier was over de datum, verkocht in Nederland
Camper een Burstner alkoof 2.5 TD van 1996 zelf uit Berlijn Duitsland gehaald met vast bed, maar voor ons geen goede indeling maar wel een ruime Camper, hebben hier wel een mooie vakantie mee gehad, maar ook hier kwamen wij onderweg een koper tegen, en eigenlijk is toch altijd alles te koop
Camper een Elnagh 2.5 TD Intergraal van 1994 met, handige Camper maar niet geschikt voor winter deze hebben wij zelf ook uit Duitsland gehaald waren bij kennissen in Hannover (Duitsland) en zagen toen de Elnagh staan was bij een dealer was nog niet schoon gemaakt en wij waren het direct eens en hebben de Camper direct meegenomen, deze Camper hebben wij verkocht in Zweden.
Camper een Eura 670 Alkoof van 1994 Zeer ruime camper met vast bed met alles erop en eraan, waren met een Camper in Duitsland onderweg en kwamen met een Duits echtpaar aan de praat en vroegen of ze hun Camper niet wilden verkopen nee, zij niet maar ze hadden een kennis die wilde zijn Camper wel verkopen, afspraak gemaakt en de Camper gekocht en met deze Camper zeer veel reis plezier gehad, verkocht in Nederland
Dit is een Mercedes Benz type 814 uit 1994, heeft tot 1999 in duitsland gereden als rijdend bank filiaal van de sparkasse, is door ons in 1999 uit duitsland gehaald. Deze Mercedes had toen 92000 Km gereden en was altijd door de dealer onderhouden. en was dus zoals een kenner zei ‘ net ingereden ‘.
De auto is 8.00 lang , 2.53 breed en 3.30 hoog en is gebouwd door de Firma Hartmann, het is een zes cilinder diesel en heeft ongeveer 140 Pk geen turbo, toen wij de auto kochten, zat er al op en er onder, een hydro trap met zeer lage instap hydro steunen achter, luchtdeur net als in een luxe tourbus , acculader, omvormer 24 volt 220 volt, accu’s nieuw in 1999 – 380 Amp 24 volt
Na de ombouw tot Camper : kan er met 5 personen worden geslapen, een vast bed langs 140/200 en een dinette om te bouwen tot bed van 1.35/2.00 en een dinette om te bouwen tot bed van 85/190 en er is nog ruimte voor een kinderbed, veel kast ruimte, groot aanrecht met een 3 pits gasstel, ruime was gelegenheid met cassette toilet en ruimte om te douchen, boiler 10 liter , gastank 85 liter, navigatie JVC gemakkelijk in gebruik en met een cd voor heel europa tot in de de kleinste dorpen, een automatisch sat systeem, Watertanks twee een voor schoon water ligt binnen in de camper van 125 liter er is nog ruimte voor een tweede tank voor schoon water binnen en vuil water ligt onder de camper en die is ook 125 liter , omvormer 24 -12 volt 100 Amp, extra radio in woongedeelte met Mp3 en Ab , buiten gas aansluiting, trap achter op Camper, en men kan over het hele dak lopen, Airco 220 volt, zonnepaneel 100 Watt 24 volt, zes nieuwe banden in augustus 2004 (En nog veel meer)
Foto album van dit project : Sparkasse 814
Een nieuw zelfbouw camper project uit 2005 weer een Mercedes Benz type 814Bouwjaar 05-12-1995 en had op 06-09-2005 pas echte 118000 gegarandeerde kilometers gereden Het is een vier cilinder diesel met turbo en luchtremmen en een lucht geveerde bestuurders stoelDe 814 heeft twee eigenaars gehad, een tot 1998 daarna een eigenaar tot 2005het Casco hebben we laten bouwen bij Camper bouwer H. Knoef waar wij een zeer goede indruk van hebben gekregen, een zeer fraai en degelijk casco te laten bouwen , het casco word 8.00 lang incl. alkoof, de hoogte in de alkoof word 80 cm, sta hoogte word 2.10 en de garage zakt 50 cm naar beneden en is dus daar 2.60 hoog en het casco word binnenwerks 2.35 breed, de totale hoogte van de camper op het hoogste punt is 3.35 meter,
Foto album van dit project : Alkoof MB 814
Nu weer een andere camper een fabrieks camper een FFB TABBERT uit 1998 wel met een Mercedes chassis en motor een 412 type sprinter , deze had ook 100000 km gereden zag er van binnen als nieuw uit maar aan de buiten kant vonden wij het niet zo mooi en hebben deze camper dan ook over laten spuiten, deze camper hebben we ook uit Duitsland gehaald alleen hadden we het geluk dat de camper op Nederlands kenteken stond en we er dus direct mee konden rijden. verkocht 2009
Dus toch weer een nieuw camper project gestart 20-09-2009
We waren toe aan een nieuwe uitdaging en hebben ons een ander onderstel een MB 814 aangekocht
Het voertuig is van bouwjaar 1993 en heeft 120000 km gereden (echte km) en is uit de fabriek als windlauf gekomen, een windlauf is een voertuig dat gemaakt word als chassis motor en met de voorruit en twee stoelen, zo gaat dit voertuig naar de camperbouwer of verkoopsauto (winkelwagen)
Het was een camper van de firma Bocklet maar de eigenaar wilde een nieuw onderstel onder het camper gedeelte en heeft de camper er af laten halen (zie foto,s)
De MB is achter van luchtvering voorzien , cruise control, zes versnellingen, zes cilinder en 140 ps en de as afstand is 4.20
Wij willen hier een camper van & op bouwen , breed 2.30 hoog 3.30 en lang 9.00 meter, met een garage met de mogelijkheid voor het vervoeren van fietsen, en voorzien van de andere gemakken die een camper eigenlijk zou moeten hebben
Het zelfbouw project van de Bocklet
En deze is nu verkocht want we zijn weer toe aan een nieuwe uitdaging 10-05-15
Nu dus een fabrieks camper een Arto Mei 2015
Nu dus een fabrieks camper een Arto van Niesmann Bischoff van een camperbouwer in Duitsland, in Nederland gekocht dus met Nederlands kenteken bouwjaar 2000 en heeft 70000 km gereden een Fiat 2800
De Fiat heeft 5 versnellingen, 4 cilinder en de as afstand is 3.70 – breed 2.30 – hoog 3.20 en lang 7.00 meter, met een garage met de mogelijkheid voor het vervoeren van fietsen, en voorzien van de alle gemakken die een camper eigenlijk zou moeten hebben ( verkocht Augustus 2016 )
Nu dus weer een fabrieks camper een Rapido September 2016
De fabrieks camper een Rapido bouwjaar 2002 van een camperbouwer in Frankrijk, in Duitsland gekocht dus met Duits kenteken bouwjaar 2002 en heeft 200000 km gereden een automaat 316 Mercedes sprinter
De Mb heeft 6 versnellingen (automaat), 5 cilinder en de as afstand is 3.55 – breed 2.30 – hoog 3.20 en lang 6.50 meter, met een garage met de mogelijkheid voor het vervoeren van fietsen, en voorzien van alle gemakken die een camper eigenlijk zou moeten hebben, Airco in woonruimte en op de motor, zonnepanelen, schotel, luifel, omvormer 1000 watt.
En deze is nu verkocht want we zijn weer toe aan een nieuwe uitdaging 14-02-18
Nu weer een fabrieks camper een Eura mobil 6.60 in Maart 2018
Nu weer een andere camper gekocht Maart 2018 een fabrieks camper een Eura mobil 6.60 uit 2004 wel met een Fiat motor 128 pk en een Alko chassis met breedspoor achter , deze had 140000 km gereden ziet er van binnen als nieuw uit ,ook de buiten kant ziet er strak uit alleen de bumpers moeten worden gespoten, zijn echt super strak maar de blanke lak laat los dus daar is een beetje werk aan de winkel, met een garage met mogelijkheid voor het vervoeren van fietsen, en voorzien van alle gemakken die een camper eigenlijk zou moeten hebben, Airco op de motor, zonnepaneel, luifel, omvormer 1000 watt.deze camper hebben we ook uit Duitsland gehaald en wel uit Papenburg, op goede Vrijdag naar Zwolle gereden naar de RDW voor het NL kenteken alles in orde bevonden en nu wachten op het kenteken
Rapido 566 M
Nu dus weer een fabrieks camper een Rapido 566 M November 2019
De fabrieks camper een Rapido bouwjaar 2005 van een camperbouwer in Frankrijk, in Nederland gekocht is een camper die in 2005 in Nederland nieuw is aangekocht en heeft 146000 km gereden een automaat 316 Mercedes sprinter
De Mb heeft 6 versnellingen (automaat), 5 cilinder en de as afstand is 3.55 – breed 2.30 – hoog 3.20 en lang 6.50 meter, Enkele bedden met een garage eronder met de mogelijkheid voor het vervoeren van fietsen, en voorzien van alle gemakken die een camper eigenlijk zou moeten hebben, Airco op de motor, zonnepanelen, schotel, luifel, omvormer 650 watt. Verkocht 10-11-2020
Rapido 9090DF
Nu dus weer een fabrieks camper een Rapido 9090DF 10-10-2020
Een Rapido type 9090DF (Fiat) ook een Nederlandse camper van eerste eigenaar met 45000 km op de teller. Dit keer geen garage voor de fietsen, dus de fietsen komen op de opklapbare fietsendrager vast aan het chassis. Bouwjaar 2011 Automaat, 158 PK, 2 slaapplaatsen Queensbed, Centrale verwarming (alde) met vloerverwarming, Hydraulisch Levelsysteem, , Luifel, Bearlock Beveiliging, LPG-Gastank, Zonnepanelen 400 watt, Cabine airco, Achteruitrij Camera, 80 cm Oister schotel met 28 inch smart tv, Centr. deurvergr met afstandsb, Cruisecontrol, Trekhaak, kluis, Omvormer en Alko chassis. Wat hebben wij hier een plezier en mooie vakanties en weekeinden mee gehad. Wij hebben deze verkocht op 24 Mei 2024
4-10-2024 En nu weer een Camper de caravan was toch niet ons ding, als wij alleen in Nederland zouden blijven dan was de caravan niet weggegaan, maar wij willen toch de meeste tijd in het buitenland rondtoeren en daarom is de caravan verkocht en zijn we weer met een camper onderweg
Deze Rapido hebben wij gekocht bij Camper centrum On The Road.
Noorderringweg 4.
Marum. https://www.ccontheroad.nl/
Ruim woongedeelte en een geheel afsluitbare sanitair-ruimte met ruim toilet, aparte douche en wastafelmeubel in het midden. Slaapkamer voorzien van queensbed, daaronder nog veel bergruimte. De camper is van veel gemakken voorzien; ruime koelkast met apart vriesgedeelte, 3-pitsgasstel, afzuiging, ringverwarming, garage onder het queensbed, Luifel+zonne luifel+zijluifel, Automatische satellietschotel, Omvormer 220 volt, Zonnepaneel, Electrische fietsendrager achterop. Etc. etc…
Rijklaar 3105 kg, Ledig voertuig 3005 kg, Technische massa voertuig 3500 kg. Wielbasis 431cm
Gepubliceerd door h2vwijk van Mei 1996