Vakantie Maart 2017

Info en foto reportage 14 dagen vakantie Maart 2017

De plaats namen in rood daar hebben we op de camperplaats gestaan en of overnacht

Donderdag 2 Maart 2017  vertrek richting Andernach aan  de rijn, onderweg wou de camper slecht de bergen op de pk,s waren weg, morgen eerst een garage zoeken,  denk dat de filters dicht zijn, hebben we ook gehad bij een mb 814, vuille diesel , we horen het morgen misschien, dubbele pech heb ook nog de opladers voor de fiets accu,s gegeten mee te nemen, en de accu,s zijn leeg dus we kunnen niet fietsen

Vrijdag 3 Maart 4 garages gebeld allemaal vol tot Maandag,dus  afspraak gemaakt met MB garage KBM te Andernach voor Maandag 6 Maart om 8.00 uur, we blijven tot over het weekeinde in Andernach en horen wij wat er aan de hand is, dat word Andernach verkennen het is droog mooi uitzicht op de Rijn dus dat zit wel goed

Zaterdag 4 Maart Andernach verkennen lopend want ik ben de opladers van de fietsen vergeten mee te nemen, normaal direct naar de altstad maar nu richting het overdekte winkelcentrum, de Mc en Burgerking, Subway, Aldi en nog veel meer winkels en dit alles binnen 2 km, het is de hele dag droog geweest en  we hebben zelfs nog  op de stoelen buiten gezeten, een mooie dag gehad en veel schepen langs zien varen, en in de avond wc cassette nog leeg gebracht en later in  de avond nog eens Schrable gespeeld

Zondag 5 Maart opstaan Ria  onder de douche en daarna is de kachel  uit rood lampje van de Truma verwarming/boiler  regeling brand dan  is normaal de  gasfles leeg, eerst naar buiten en  een andere volle gasfles aansluiten en kunnen we weer dagen vooruit, broodje eten en we zien vandaag wel, het ziet er in de lucht ook niet zo goed uit, donkere wolken pakken zich samen maar toch in de middag nog  7 km gelopen en bij de Mc even een ijsje gehad, en om 17.00 uur begon het te regenen, in de avond nog even in Andernach rond gelopen

Maandag 6 Maart vroeg opstaan 7 uur want we moeten nog het vuile water kwijt wc legen en stroom afsluiten, want we moeten om 8 uur bij de garage zij, aangekomen bij de mb garage en eerst een stukje rijden, daarna in de garage en kwam de laptop eraan te pas, 3 fouten maar had gezegd ook alle  filters vernieuwen, nu de monteur liet mij de filters zien, daar werd ik niet blij van alle nieuw en nog enkele andere dingen, en na 3 uur was alles klaar en konden we verder met onze vakantie maar wel met een blij gezicht want het viel in onze ogen alles mee, we gaan richting Neustad an der Weinstrasse onderweg nog even diesel tanken en  onderweg  genieten van de oude dorpen en smalle straatjes, aangekomen na een rit met een soepel rijdende camper, staan er 5 campers wel is er stroom ,alval verzorging, wc legen, schoonwater, lydl,  Aldi, Rewe  en een Griek op 50 meter dat word smullen, en we hebben zitten smullen, lekker maar te veel lekker biertje en toen in de camper uitbuiken

Dinsdag 7 Maart broodjes halen bij de Lidl , daarna  Neustad an der Weinstrasse te voet verkennen, wat een prachtige altstadt, verder een gewone  Duitse stad, niets bijzonders maar we hebben hier toch 3 uur gewandeld, weer terug bij de camper zijn we naar Lidl gereden  om te winkelen voor de komende dagen, we zijn door gereden naar Edekopen  maar dat was niets, en zijn we door een prachtig natuurgebied doorgereden naar Lauterecken waar we overnachten, waar we wel alleen  staan goede camperplaats voor een nacht maar kan wel een opknapbeurt  gebruiken, plek voor wel 30 campers met wc,douche end

Woensdag 8 Maart , 8 uur broodjes halen ontbijten koffie drinken camper rij klaar maken vuil weg brengen , en weer rijden naar de volgende overnachtingsplaats  uiteindelijk Wadern op een grote parkeerplaats wel met stroom en verzorging vlakbij tank station en winkel centrum, onderweg naar Wadern een super mooie omgeving kleine smalle wegen gereden en gezien en tussen door  hebben we nog 2 camperplaatsen bezocht een was niks en de andere was een super plaats met alles erop en er aan boven op een bergtop, met bar,gril,kantine maar er  stond geen camper en toen maar  doorgereden naar Wadern, waar drie campers stonden

Donderdag 9 Maart ontbijten om 9.00 uur, Ria heeft frisse broodjes gehaald,  vannacht is het droog geweest maar tijdens het ontbijt begon het weer te regenen, we gaan vandaag richting de Saar, dus we zullen wel in Saarburg terecht komen op de camperplek , 2 km van het centrum van Saarburg met de waterval midden in het centrum en zijn vele terrassen, en inderdaad we zijn aangekomen in Saarburg en de zon scheen, dus nadat we stroom aangesloten hadden en koffie gedronken hadden te voet naar Saarburg, langs de Saar loop je 2km zo naar de waterval toe, met daarom heen de vele terrassen, winkeltjes end, dus wij hebben ook nog even van het terras gebruik gemaakt, ik een sorbet en Ria een koffie verschil moet er zijn, daarna naar de Camperplaats terug te voet , en de stoelen buiten gezet en tot 17.00 uur buiten gezeten

Vrijdag 10 Maart naar Trier een hele mooie route binnendoor gehad berg en dal en smalle weggetjes, dit hadden we nog nooit gereden, in Trier aangekomen op de camperplaats stonden er 5 campers, waar zijn de campers toch die we onderweg tegenkomen, deze vakantie doen we alles te voet heb de opladers van de fietsen vergeten mee te nemen, we zijn dus gezond bezig, met hier en daar een ijsje of een biertje en koffie met koek natuurlijk, heb op de Camperplaats even een paar opladers kunnen lenen dus morgen kunnen we fietsen, deze dag met de volle zon was een perfecte vakantie dag, en een meevaller we hebben van enkele Nederlanders opladers kunnen lenen en  de fiets accu,s op kunnen laden

Zaterdag 11 Maart weer op pad om 9.00 uur richting, dat is nog een verrassing want de camperplaatsen aan de Moezel zijn nog niet allemaal toegangkelijk wegens hoog water, eerst Klusserath,Enkirch ,kesten en traben-trabach maar die waren nog gesloten, dus verder gereden naar Zell die was open en zeer goed bezet, we hebben de fietsen gepakt en hebben in de middag een mooie fietstocht gemaakt er stonden nog veel fietspaden onder water en dus afgesloten, en we hebben  onderweg te voet Zell bekeken,  tegen de avond was de Camperplaats vol, en hebben nog tot 19.00 uur buiten gezeten een super (Zater) dag

Zondag 12 Maart 8.30 opstaan de zon schijnt al volop aankleden en om  9.00 uur is het ontbijt  alweer achter de rug, camper opruimen vuilnis wegbrengen, we gaan hier Zell nog koffie drinken en daarna richting Cochem waar wij nog even willen rondkijken en we een hamburger gegeten hebben, maar  zoiets hadden wij nog nooit gezien, daarna zijn we richting  Koblens gereden om daar te overnachten, maar we veranderen onderweg van richting  en gaan naar Lahnstein omdat te overnachten, een camperplaats die aan de Lahn en de Rijn ligt, aangekomen was de Camperplaats bijna volledig bezet , stoelen naar buiten en van de zon en uitzicht genieten, de weekeinde camperaars gingen al snel weer richting huis, en bleven we met ongeveer 30 campers over, te voet hebben we nog even een stuk Rijn gelopen, een bier gedronken en wat gegeten in een biergarten, daarna uitbuiken in de camper en verder van het avond uitzicht genieten

Maandag 13 Maart om 9.00 uur hebben we het ontbijt alweer achter ons, Ria had bij de bakker frisse broodjes gehaald eitje gekookt dus we kunnen er weer  tegen aan, we willen eigenlijk nog zo lang mogelijk lang de Rijn rijden, veel te zien en we hebben ja vakantie, we zijn niet op de vlucht. Mag allemaal wat langer duren , we hebben onderweg de stad Unkel bekeken waar de kleinste kneipe van de wereld is  en waar ook  Willy brandt zijn laatste levens jaren heeft gesleten, daarna richting Koningswinter waar we maar even zijn gebleven, en wij besloten naar Hattingen te rijden een leuke camperplaats met minigolf en toiletten, waar we met 3 campers stonden en we zijn per  fiets naar Hattingen  gegaan, zeer mooie altstad en veel terrassen en winkels echt de moeite voor een bezoek waart,wandelen fietsen daar is dit een prachtig gebied voor, er was tijdens ons bezoek brand in het winkelcentrum, en werd toen afgesloten voor bezoekers en ging niet weer open deze dag

Dinsdag 14 Maart vanmorgen de lucht ziet er niet zo uit als de laatste 5 dagen, maar het ontbijt is alweer vergeten om 8.30, straks het vuile water de cassette legen, en kunnen we naar de volgende camperplaats  rijden  en tevens de laatste plaats  van deze vakantie, want Woensdag gaan we weer richting op Erica,we zijn naar Haltern am See gereden, daar staan we bij het zwembad op de camperplaats, zeer ruime plaatsen gras en men kijkt uit over de lig weide en glijbaan, vanmiddag lopend naar Haltern, leuke stad met leuke winkels en weer veel terrassen, we hebben lekker middag gegeten bij Extrablatt zeer luxe restaurant, daarna nog even rond gekeken en terug naar de camper gegaan, even iets gedronken een trui aan en de fiets uit de garage en op de fiets de zee rond rijden, en onderweg een zeldzaam terras zoiets hadden wij nog nooit gezien, in het bos enkele terrassen en een blokhut niet normaal, uiteindelijk kom je weer in de stad terug en zijn we nog een ijs cafe en daar ons laatste vakantie ijsje gekocht, daarna naar de camper fietsen in de garage nog een euro in de automaat voor stroom , en morgen naar op Erica